Nyheter

Rättelse om datum

Rättelse om datum i gårdagens utskick. I det stod att digitala bokningar för tvättstugan börjar gälla från och med 1 september. Det är fel. Digitala bokningar börjar gälla från och med 1 oktober. Nu på onsdag.

Med vänliga hälsningar,
Styrelsen

Digital bokning aktiverad

Nu är digital bokning av tvättstugan aktiverad på vår hemsida. Efter att du loggat in hittar du sidan för bokning under menyn Tvättstuga / Boka Tvättid. Där ser du kalender med alla lediga tider.

För att boka tvättid väljer du datum och tid, fyller i din e-post och klickar på "Boka tid". Du får då en bekräftelse med din bokade tid.

Du hittar även dina tider under menyn Tvättstuga / Mina tider. Där kan du också avboka din tid. Markera först tiden du vill avboka och klicka sedan på "Radera" uppe till vänster. Observera att det liksom tidigare endast är möjligt med en aktiv bokning åt gången. Ändrar du dig och vill boka en annan tid behöver du alltså först avboka din tidigare bokning, förutsatt att den inte löpt ut.

Obs! Digitala bokningar börjar gälla från och med 1 oktober. Innan dess gäller bokning via tvättstugans fysiska bokningstavla.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig till styrelsen på .

Städdag 31/10

Hej,
Nu är det återigen dags för vår gemensamma städdag! Söndagen den 31 augusti klockan 10:00 samlas vi för att hjälpas åt att göra vår gård och våra gemensamma utrymmen fina inför hösten.

Med vänlig hälsning,
Styrelsen

Digital bokning tvättstuga

Från och med 1 oktober går vi över till digital bokning av tvättstugan. Man bokar då sina tvättider på föreningens hemsida och nuvarande bokningstavla i tvättstugan tas ur bruk. I övrigt kommer bokning fungera som tidigare, med samma tider och möjlighet att boka endast en tid åt gången.

Fördelen med detta system är möjligheten att se och boka tillgängliga tider utan att behöva ta sig ned till tvättstugan.

När övergången närmar sig görs sidan för bokning tillgänglig. Styrelsen delar då också med sig av instruktioner för hur man bokar.

Med vänlig hälsning,
Styrelsen

P.S. Tack till alla som, trots regnet, var med och gjorde städdagen till en lyckad insats!

Information gällande soprummet

Observera att det är mycket viktigt att vi sorterar rätt i soprummet. Alla kärlen är tydligt uppmärkta med vad som slängs i respektive kärl.

Notera också att miljöfarligt avfall så som tomma heliumflaskor lämnas av boende själva till en återvinningscentral. Detta får inte ställas i vårt eget soprum då föreningen inte har avtalat hämtning på miljöfarligt avfall i avtalet.

Felaktig sortering kan leda till extra avgifter som I slutändan drabbar samtliga lägenhetsinnehavare.

Vänligen,
Styrelsen